tisdag 22 februari 2011

Pyssel och ett till FO

Så där ja, nu händer det grejer :)! Nu är minsann TeaLeaves cardi klar, jag ska bara tvätta upp den och se om den går att forma lite bättre. En sak är då säker, inte blir det någon mer kofta i Muskat! Det är halkigt och blankt och delar sig alldeles förskräckligt, nej en fröjd att återgå till mina ylleprojekt :)
Min finaste V har varit hemma med feber och snuva.

Alltså ett ypperligt pysseltillfälle, vi har gjort pärlhjärtan. Ett kit från Panduro där pärlor träs på tunn ståltråd och sedan viras runt på en lite grövre hjärtstomme.





2 kommentarer:

Garntrollet sa...

Vad fin koftan blev! Snyggt med ljus färg.

Njea, Muskat är inte så roligt. Och det är ännu värre att virka med. Men billigt och i många fina färger.

Trevligt med lite pärlpyssel när man har otrevlig snuva.

The Willow Fairy sa...

Det var det jag misstänkte - om muskat alltså. Men jag har tänkt försöka mig på en kofta i alla fall så småning om. Kan ändå inte vara värre än Cotton Viscose...