torsdag 8 mars 2012

Halssnodd redo

Den är hur gosig som helst, halssnodden från Syfestivalen. Mönstret var lika roligt som genialt och många inspirerande tankar om en framtida kofta har snurrat i huvudet.
Mönstret är av Eva-Lotta Staffas, en av alla fantastiskt duktiga kvinnor i stickvärlden. Full av beundran är jag! Garnet ett ljuvligt mjukt och härligt Abuelita merino. Jag har använt 2 härvor, sparade några gram för jag har en mössa på g i grönt och tänkte att det vita ska komma igen en aning, på något vis. Vi får se hur :) I dag är det Internationella kvinnodagen och jag kan inte riktigt bestämma mig vad jag tycker om det. För övrigt har jag legat sjuk i influensa sen i söndags och jag är inte i form till att stå på barrikaderna i dag heller. Men det börjar bli hopp om livet och jag hoppas vara betydligt piggare på söndag när det ska bli kurs i flerfärgsstickning hos hemslöjden. Håll tummarna! ;)


1 kommentar:

EvaL8 sa...

Jättekul att se en färdig snodd! Tanken var att den skulle vara lättstickad men ändå ha något extra.