onsdag 23 mars 2011

Vår i luften och muddar att stila med




Kitet med garn och mönster som jag köpte på symässan har nu förvandlats till ett par stiliga muddar med trippelvolang. Den ena blev något mörkare i nyanserna men inte så det stör, är det melerat i partier så är det :). Färgerna blev lite ojämna på bilderna, nästa gång ska jag gå ut och fota nu när våren äntligen är här. För det är den! Snödropparna blommar i massor på gräsmattan och i dag hittade jag den första krokusen på väg upp. I min lilla rabatt på sidan av huset tittar också nåt grönt upp, vet inte vad för jag brukar gräva ner lite av varje som blommat ut inne. Ni vet, såna krukor med diverse lökväxter som piggar upp i affären så här års. Fina en stund och sen när de vissnar gräver jag ner på första bästa lediga uteplats :)
På torpet i Dalarna ligger ännu snö i drivor men i Stockholm läser jag Impecta frökatalog för fullt!

1 kommentar:

Emmas dagar sa...

Tack för lycka till!
Vilka läckra pulsvärmare :-)