onsdag 12 oktober 2011

Bönor = Färg och ett FO



Ojojoj, nej det blev inte bättre än så här :). Jag ska ny bild när det blir just, jag lovar. Just nu får ni helt enkelt tro mig på mitt ord. Haha vilken urusel bild ! :)

Jag har i alla fall tagit upp mitt bönfärgade garn ikväll. Det blev lila, visserligen flammigt lila men faktiskt riktigt snyggt. Tror att flammigheten beror på att det blev lite trångt i hinken, nästa gång ska jag ta bort lite bönor och nöja mig med det färgade vattnet. Emma undrade hur gjort och jag kan berätta att gått efter Liisas recept. Beskrivning finns också i Stickas senaste medlemsblad. Jag betade med alun i dryga 12 tim och sen fick garnet ligga i färgbadet 3 dagar. Som sagt jag ska försöka mig på en bättre bild när ljuset kommer.

Ännu en skruttbild :) Min Gotlandsponcho är klar. Hur varm och gosig som helst, jag har använt 3 hg av gotlandsullen Sårk. Till och med trådarna är fästa, jag ska bara fukta kanten lite och forma "fallet". Riktigt nöjd :)





1 kommentar:

Emmas dagar sa...

Tack för länken. Din poncho ser verkligen mysig ut!