söndag 6 november 2011

Inspirerad av mässan och något färdigt

Idag var det min tur att besöka syfestivalen. Den här gången lyckades jag synka kalenderna med finaste T och vi hade några jättetrevliga timmar i Älvsjö. Vi träffade Maria i Garngalleriets monter och nu vet jag hur man stickar flerfärgspatent! Inte alls så svårt som jag trodde, mycket effekt, snyggt som tusan för lite jobb :) Tack Maria för visningen. En stund av inspiration blev det också av Johanne (bland dom vackraste vantar och mössor man kan tänka sig). Lite dubbelmaskor (virkning, minsann) hos Huskroken var också ett stopp.

Inte så mycket shoppas nu för tiden, men det blev lite sockgarn och ett bamsenystan som ska förvandlas till kärleksknutar i en sjal eller två. Till mig och julklapp kanske :)
Mycket inspiration och jag längtar lite till februari faktiskt, men jag måste "jobba" av lite på lagret först!

Det var ju faktiskt vad jag gjorde när Sticka! la ut sin mysteriesocka. Tanken är att det också är en julklapp. Dom blev klara lagom till Halloween, om ni nu undrar vad pumpamonstret gör bredvid.

Det enfärgade garnet heter Qualitas färg036 och det melerade Regia Design line färg4255.







1 kommentar:

Anna sa...

lite avis blir man ju på alla som fick åka på syfestival ;) tyvärr satte ekonomin stopp denna gång. men nästa kanske :)