måndag 21 februari 2011

Dagen efter

Ett och annat följde med hem från Syfestivalen trots allt, till en början var det faktiskt inte så mycket som jag kände att jag verkligen ville ha. Men det började med två små emaljerade knappar från Garngalleriet. Sen hittade jag ett nytt garn från Schoppelwolle hos Nysta. Fin struktur och i mina favvofärger (just nu iaf :) en blandning av ull, bomull och lite polyester så det kan bli strumpor eller, ja nåt annat :). Där hittade jag också ett ett gammalt KD nummer med lite godsaker i. Så blev det två merinonystan från Lienes, handledsvärmare på G :)
Hos UllinEk föll jag för en beskrivning på ett par volangmuddar med tillhörande garn. Det är det mörka "klutten" till höger. Går annars i lila och gråsvart.

I Sätergläntans monter hittade jag nya numret av Hemslöjd, mycket snyggt måste jag säga. Det blev kvällens lektyr innan lampan slocknade. Sist ner i påsen blev det tre nystan av LettLopi från Islandsgarn.se. Jag har aldrig stickat med det förut och vill gärna testa lite innan jag ger mig på en tunika tex. Omdöme då? Jodå, helt okej men jag saknade min vän T och så tycker jag det var lite avslagen stämning så här på söndagen liksom att många workshops inte är igång sista dagen. Men om jag kommer att gå till hösten igen, självklart och då blir det workshop igen ;)

Och eftersom vintern inte ger sig i första tagen så har jag stickat mig en ny mössa. Lite mer lila än vad bilden visar, garnet är Drops Andes i färgen 4301. Varm och go och det gick precis ett nystan med kanske 5 m kvar.


Inga kommentarer: