fredag 1 december 2006

Med en doft av saffran

Så har julfixet startat! Mor och son har bakat lussebullar till advent. Viktor fick inviga sin bakskiva och kavel och med stort allvar angrep han uppgiften. När bullarna inte blev som han tänkt sig slank degen ner i magen i stället :-) . Men han är för duktig!
Mellan varven har symaskinen gått så nu är haklapparna klara till de små, nu är det "bara" lite andra projekt kvar. Konstigt att jag hinner komma på flera nya saker innan de andra är klara. Inte undra på att det krockar i huvudet ibland.
Inte blev det nån spelkväll med kompisarna idag. Dottern skulle komma upp söderifrån så då blev det inget. Jag tänker ganska mycket på henne ibland, hur hon har det och vad som rör sig i hennes huvud om livet och så...
Kassen med ljusstakar har kommit ner från vinden, den ska vi gå igenom före söndag.
Det är full rulle i huset och här sitter jag. Mannen har börjat förbereda middagen, här sitter jag och laddar som bäst för ett Friskis-pass. Ki-jympa blir det, jobbigt så in i...! Men det är jag värd (en stund för mig själv) för Roy drar till Uppsala och Novemberkåsan i morgon, så det så!
Så får vi se om min favorit vinner "Idol" ikväll?!
Må väl!

Inga kommentarer: