lördag 3 mars 2007

Syfestivalen - julafton för mamsen

Jo absolut, vilken lyxdag när man får lulla runt och bara titta, klämma, handla, prata om, lära sig nytt om det man älskar :-). Syfestivalen i Sollentuna var precis vad jag behövde idag. Skönt att vara barnledig några timmar oxå. Passade på att beställa ett quiltpaket till min symaskin, det var ju 20% i mässrabatt, jippi! Får väl vänta nån vecka innan jag får hämta det i butiken, men den som väntar på nåt gott... Sen har jag lärt mig krokningens grunder, tack för det Johan, det var jättekul! Jag brukar annars inte ta mig tid att sätta mig ner på workshoparna, jättedumt! Nu ångrar jag att jag inte lärde mig dubbelvirkning samtidigt :-) Vad blev det mer då? Köpte ett garn till sockor, urläckert melerat i bla grönt. Hittade spets till gardinen jag ska sy. Köpte grillvadd till de blivande grytlapparna. Kunde inte motstå ett antal tyger från "Tyger o Ting", de har de mest urläckra tyger och saker man kan tänka sig. Det blev faktiskt en ny, stor fin skärmatta också och en linjal. Ja, jag vet, det blev en del :-). Men det är så skojigt och jag är urnöjd, ses i november. Mannen och barnen var på lekslottet i Tullinge och förlustade sig, så man kan nog lugnt säga att alla är nörja och belåtna med dagen.
I morgon ska vi på 4-års kalas, blir skoj. Synd att Emma är sjuk så de inte kan följa med :-( .
Ska kolla utveklingen i melodifestivalen nu. Kram på er!

Inga kommentarer: