söndag 17 februari 2008

Lite sjuka och lite stickat

Sitter och kollar runt på deltagarna i Hemlis3, ja jag är nyfiken. Helt rätt uppfattat :-)
Men det är inte lätt att gissa, tror mig kunna läsa av handstilen på kortet lite men inte matchat den med någon blogg. Hm, galet! Då äldsta sonen är sjuk, började med feber och snuva och sedan adderade ögoninflammation till det i går så har det blivit lite extratid till stickningen i helgen. 2 st sockor har blivit klara idag, kör olika strumppar samtidigt, ett sätt att slippa SSS :-)

Återkommer med bilder på dom... Funderar på om mitt hemlisAlpacagarn ska bli en basker eller benvärmare eller sockor och om jag vill ha en smal sjal till i någon piffig färg, typ mörklime eller hallon eller... åh vad det finns mycket fint!! Har anmält mig till Mystic Light KAL, men inte bestämt garnet ännu. Kikat på Fleece Artist , Periwinkle, Sangria, Spring och Tangerine är ursnygga och Cherry Tree Hill där Cabin Fever, Marthas Vineyard och Winterberry är favvisar. Förstår ni min svårighet att välja?! Är faktiskt ganska sugen att anmäla mig till Garn o Te på Stickamera också, det är ju så fantastiskt roligt!

Inga kommentarer: