söndag 27 april 2008

Helg med mycket fart

Lördagen startade med avslutning på Friskis&Svettis familjegympa, sonen kan inte fatta varför det sommarlovet börjar redan nu! Vi tog en lunch i Drakenbergsparken, jag och Viktor och det enda trista där var allt skräp. Det hade varit studentskiva på natten och den mängd skräp, burkar och trasiga flasor som de lämnat efter sig fyllde säkert en hel container, minst! Skandal ungdomar, kanontrist tycker jag och lilla sonen. Tycker jag var duktig nu som inte använt några fula ord med tanke på hur arg jag var eller är.

Mannen snuvig och febrig, ja ni förstår :-), så barnen och jag åkte själva till moster på en tur.


Idag har vi och några vänner varit på Överjärva Gård och lammens dag. Viktor red för första gången och det var ren och skär lycka! Annars blev det mycket lek och bus, Dennis älskade de små söta lammen och jag blev imponerad i Ullshoppen. Jösses vilken fin tovad tavla jag hittade. Ni som varit inne och sett hönan vet vad jag menar! Men jag lyckades hålla mig och köpte inte ens en liten ullfiber :-). Sparsamt med stickande den här helgen...


Inga kommentarer: