onsdag 8 oktober 2008

Garnshopping och stadsmys med killarna små

Först var det då kompiskalaset på lördagen!! Duktig värd lattjade runt med alla kompisar på Barnens Trollskog. Lek, korv, glass och tårta och massor med paket blev det.

Så blev det söndag och nu kom familjen och lite andra kompisar. Mer tårta och mera paket! Jag hjälper Viktor att skära tårta och yngsta barnbarnet Tristan till höger väntar på lite smaskens :)
Sen hade jag ju tänkt att det skulle komma en bild på min fina basker av Noro garnet, men jag har efter massor med försök tvingats konstatera att jag inte klarar att fota själv. Så det får bli en annan dag. Svärmor som var i helgen blev hur sugen som helst och önskade sig en direkt. Då först förstod jag att just det här Norogarnet inte säljs i Sverige (då kände jag mig ännu mera utvald, tack igen Lissy! Har inte bestämt mig ännu om svigermor ska få en specialbeställning från England eller om jag ska sticka en i annat garn ;)

I dag har jag och grabbarns varit inne i stan och strosat, jättemysigt! Tro det eller ej, men jag har aldrig besökt t ex Nysta och inte heller Wincents garnbutik. Sagt och gjort, först blev det Nysta som vi kollade av. Blev inte alls besviken utan därifrån fick en härva Ranco Multy följa med. Ett sockgarn i ull med lite polyamide i från Araucania i Chile. Det har jag tänkt använda i Gardenmysterysocks Kal som jag anmält mig till. Sen hittade vi efter mycket om och men ett bra ställe att käka lunch på, vi var ju inte direkt ensamma ute på stan. Det blev till slut en lång och trevlig lunch med Kinabuffé på menyn. Mätta och belåtna strosade vi vidare mot Norrtullsgatan och Wincent. Till och med lilla Dennis 2,5 stod och klämde lite och förundrades över hur mjukt ett garn kan vara. Två nystan Felted tweed blev det i påsen. Nöjda med dagen avslutade vi med en snabb tur på Konsum innan vi åkte hemåt igen. Morsan är kanonsnuvig och febrig men vi njuter lite sol innan middagen iaf. Kram på er!

5 kommentarer:

Unknown sa...

låter som om ni hade en toppen dag. =) och super fint garn har du hittat =) Du förresten, varför funkar det inte att trycka upp dina bilder längre? bara den första gick att se i större format

Linda sa...

Åh vilka härliga färger på de nya garnerna.... :)

Susanne sa...

Jorå, inget fel på varken dagen eller garnet om man bortser från feber och snuva. Vet inte vad som är fel med bilderna, har tagit bort och lagt upp igen med samma resultat, tyvärr!

Lissy sa...

Susanne, jag har två nystan till om du vill ha dem så får du dem så svärmor kan få en basker.
Kram
Lissy

Susanne sa...

Lissy, du är väl världens bästa!! Kan du mejla mig om hur och vart jag ska betala för garnet?! Kram Susanne (susanne.bjornerud@gmail.com)