lördag 20 december 2008

Köttbullar och leverpastej

Skulle tränat på förmiddagen, men vi tog alla en sovmorgon :). Klämmer in det en annan dag, jag lovar. I dag har jag fixat köttbullarna, en ny variant med koriander, chili, limeblad och vitlök. De blev riktigt smaskiga om jag får säga det själv. Hittade receptet i Lantlivs förra nummer. Fyra små fina formar med leverpastej har det också blivit, finfint! Stickade klart sonens slipover i går kväll, så nu är det montering kvar. Är väl inte alltid det roligaste eller hur?! Kalenderstickningen går enkelt och smärtfritt och nu väntar jag med spänning på avslutande luckor. I kväll är jag och mannen bjudna på middag av ett par vänner, inklusive barnvakt, det är en helt oslagbar kombination :) Kram på er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

God morgon!

Först ett stort grattis till det nya barnbarnet.
Sen jätte mycket tack för det fina garnerna och framförallt för det fina örhängena och berlocken.
God Jul och Gott Nytt År!

"elisabet"

Anonym sa...

Gott det låter! Ja, jag saknade dig i torsdags och hoppas det kryar på sig där hemma... Roligt att se ännu fler bilder på ursöta lilla Vinga. Ta hand om dig och familjen så hörs och ses vi! Julkramar i massor!