lördag 3 januari 2009

Så glad, så glad

Efter några dagar i Dalarna, där det för övrigt var ett ljuvligt väder, sol, snö och runt 10 grader kallt, kom jag hem och fann att jag fått en utmärkelse av Fale artut. Gissa om jag blev glad?! Det är så roligt när man får nya vänner runt om i nätvärlden och just Fale artut är en av de bloggar jag följer med stort nöje. Jag älskar de vackra bilderna och de härliga historierna om alla fåren och deras livsöden. Som grädde på moset får jag följa både garntillverkning och stickprojekt. Jag ska ju gå en 2-dagars kurs i februari och prova på ullberedning och att spinna, så jag slukar det mesta jag kan hitta just nu :) . Jag är liksom Fale artut ganska envis av mig (hua, fråga min man och min dotter om den saken) så jag tänker också bestämma själv hur många jag skickar utmärkelsen till ;). Tack till er som hittat min blogg under 2008 och för kommentarerna, älskar att få kommentarer.
Kram på er alla och jag önskar er en god fortsättning på det nya året!
Jag skickar till Garntrollet - som bl a fått upp mina ögon för vävning, dessutom är bilderna väldigt snygga och välkomponerade, nåt som jag tycker är svårt att få till.
Till Marias Garnhändelser - otroligt mycket inspiration som Maria förmedlar.
Lizzy - Tänkvärda citat, varm och givmild garntrassla helt enkelt!
Kaffebönan - En böna som jag gillar att jobba med och att dela såväl en stickning som en pratstund med. Tja, ett glas vin går också bra ;)
Sticka - på landet - nyupptäckt blogg som man kan hitta massor med "godis" på.
Fröken Fräken - där blir jag påmind om att jag har en symaskin också....
Regler för denna utmärkelse:
Mottagaren lägger upp bild på utmärkelsen på sin blog.
Länka till bloggen du fick den ifrån.
Ge den till 7 andra bloggare och länka till deras sidor.
Lämna ett meddelande i deras bloggar, så att de vet att de har fått utmärkelsen.

3 kommentarer:

fale artut sa...

Det blir spännande att höra om kursen! Det finns massor att lära sig, och ju mer jag lär mig, ju mindre tycker jag att jag kan....
Stort Lycka Till!

Fröken Fräken sa...

Tack för utmärkelsen!! Jag blev jätteglad!

Unknown sa...

Envis som en gammal get precis som Lottas pappa sa :P