måndag 23 februari 2009

Skräpkardor och kärlekste

Så har som nr 2 fått vattkoppor :) och lika bra är väl det, så är det avklarat sen! I dag kom paket på posten och jag fick konstatera att efter regn kommer sol. Bildligt alltså för här ligger ju numera 3 dm snö, ser ut som ett julkort. Men, men så här var det. Det ena paketet var ullkardorna jag ropat in på Tradera, jag trodde jag hade säkrat när jag förhörde mig om deras funktionsduglighet men där hade vi totalt olika uppfattningar, säljaren och jag. Det saknades massor med piggar och rostiga var dom som fanns och skulle jag till äventyrs dragit ett par drag med ull emellan hade hela härligheten delat sig i beståndsdelar :( . Men dom är säkert shabby-chic... Som tur är har fått kontakt med säljaren och jag får skicka tillbaka och annulera köpet! Ska man köpa sånt begagnat är det nog säkrast att se och känna på dom först. Som tur är var paket nr 2 betydligt bättre. Tack så jättemycket Pia för mysigt sockgarn och helt gudomligt kärlekste! Passar hur bra som helst att sticka sig ett par varma sockor när snön ligger vit.

Vartofta raggsocksgarn, ska bli kul att testa. Det är en ny bekantskap för mig.

Bilden till höger ska föreställa kastrullen med te. Ser ni att det finns små jordgubbshjärtan? som simmar omkring. Helt underbart gulligt, snacka om kärlekstema! Med i påsen fanns små chokladhjärtan också. Tack ännu en gång Snigelmamman!

2 kommentarer:

Anonym sa...

va gulligt med hjärtan i The:et

Unknown sa...

åååhhh undra vart man kan hitta sånt te, det var ju bara hur gulligt som helst :P