måndag 27 april 2009

Inte en enda maska

Nej, det har faktiskt inte blivit en enda maska stickat i helgen. I stället har jag krattat löv och börjat vårstäda trädgården på landet. Vi har passat på att träffa familjen och barnen har busat med sin farmor :) Här intas lunchen i vårvärmen, nu har nämligen grillen blivit invigd. Mums!
Jag har tränat på att göra som Fale Artut, alltså krypa ner på marken för att fota. Här har jag fångat Tibasten som blommar, dom är så ljuvligt söta de små rosa blommorna som sitter på bar gren. I dag har jag också varit ledig och ännu inte en enda maska, för jag har tvättat, klippt håret, städat, tränat och sått lite blomfrön. Buskkrasse, Rudbeckia och Sommarflox och naturligtvis luktärtor som är en verklig favorit. Men i morgon jobbar jag, då kanske jag hinner sticka lite :)




3 kommentarer:

fale artut sa...

SÅ härligt!
Den saken är klar att man ska krypa nära sina objekt när man fotar, blir ju TOKBRA! Vi hade tibast i f.d. kalvhagen, där fåren har sin vintehage, men de måste kalvarna ha ätit upp...Konstigt, de är ju giftiga.....

Susanne sa...

Ja det är märkligt. Läste just att man förr blödlade barken i ättika och använde som utvärtes medel mot bland annat gikt :) Lite kuriosa, jag tycker iaf att dom är fina!

fale artut sa...

Ja, det tycker jag med!