söndag 9 augusti 2009

Underbara stickvänner

Stickvänner är fantastiska människor! Här sitter jag och funderar över ett mönster, skriver några rader och vips är det en liten underbar människa som löser upp mina undringar :) Tack så jättemycket för hjälpen Eva! Nu uppstod genast en ny fundering, den måste jag nog lösa själv, vilken stickning ska jag ta med mig på kollot i morgon? Lotus är så gott som klar så den är inget att släpa på, koftmontering... nej inget bra, blomstertidssjalen? Ja kanske iallafall till tågresan hem på torsdag. Men nåt enkelt också, kan bli Garnstudiotoppen eller en kofta från Järbo :)

Jag har ingen kamera här hemma så det är ont om bilder på det som börjar bli klart i stickväg, visar istället hur det ser ut på övervåningen på landet. Taket är färdigmålat, kvar är väggarna och som sagt nästa sommar tror jag golvet ska målasDen prunkande blomkådan är från cafét i Disponentparken, det gäller att samla de vackra intrycken och dofterna inför mörkare tider :) I morgon bitti åker jag på kollo med jobbet, ett gäng ungdomar och lite mer personal ska göra roliga saker och bara ha det bra i Smålandsskogarna. Men oj vad jag saknar mina barn redan nu! Hemma igen på torsdag, vi hörs då. Kram

Inga kommentarer: