tisdag 29 december 2009

Mellandags update

Hos oss har julhelgen varit fylld av god mat, film, glada och mysiga barn, ovanligt lite stickning men desto mera snö, pulka och snowraceråkning :) Det är helt okej för det var länge sen vi hade en så vit och vacker jul i Stockholm (känns det som iaf). Här kommer ett par bilder på L:s julklappsmössa.
Mormors fina tjej! Garnet är ett Traderafynd i mjukaste merino. Jag har använt samma stickor och samma garn hela vägen och det jättebra mönstret kommer härifrån.

Tänkte också visa några av de fina julklapparna jag fick. Insidan på det hett efterlängtade fodralet från KnitPro, det är min kära o världsbästa dotter som klurat och fixat. Tillsammans med fodralet följde ett par spetasar, en kabel och några kabelförlängare. Verkligen välkommet då jag tänker mig en uppifrån och nerkofta i vuxenstorlek nästa gång :)

Av mina killar fick jag bland annat två böcker, Järnkraft i kvinnorhänder och Ännu mera trädgård. Den ena är en fantastisk inspirationskälla för framtida smideskurser, det finns inte så många kvinnliga smeder mem dom som finns, dom är sååååå duktiga! Den andra boken ska inspirera till nya stordåd i trädgården på landet kan jag tänka :) I morgon väntar ett arbetspass innan jag tar ledigt några dagar igen och i dag har jag varit på Friskis o tränat, äntligen. Jisses vad jobbigt och oj vad skönt! Ta hand om er!



1 kommentar:

metamorphosis sa...

God fortsättning och grattis till en härligt "stickig" julklapp!