måndag 4 januari 2010

Vad blir det i år då?


Här verkar det inte bli någon sammanfattning av hantverksåret -09. Men visst var det hur kul som helst med helgen i smedjan och min Lotustop blev jättefin. Jag blev nästan klar med min uppifrånoner-tröja till minsta sonen. Jag införskaffade min spinnrock och jag färgade lite garn.

Jag har mina tankar om vad jag vill göra 2010 och bilderna ger lite ledtrådar. Absolut bli mer överens med spinnrocken, kollade kursutbudet och tyvärr infaller hennes kurs samtidigt som lillkillen fyller år och där prioriteras ullen i andra hand :) Men det går fler tåg och jag har ju allt på hemmaplan så det löser sig. Det kommer också att bli mer tvåändsstickat och fler koftor. Ska försöka åka med på något stickevent, tycker det skulle vara jättekul att tillbringa lite mer tid med likasinnade :) Jag kommer säkert på mer saker så tittar ni in igen är jag övertygad att det dyker upp något annat i garnväg!

3 kommentarer:

metamorphosis sa...

Det låter som att du har ett väldigt trevliogt 2010 att se fram emot!

Torprosen sa...

Hej Susanne! Tack för kommentar inne hos mig. Tänk vad mycket mysiga blogggar det finns, din är definitivt en av dem!! Kram Torprosen

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Presic så är det!
Nytt år och nya möjligheter.
Många hej fr. Koftan