fredag 20 augusti 2010

Dom blå har suttit på

Det är oftast jag som tar kort på sommaren och därför är det inte så ofta jag själv fastnar bild. Inte för att jag på något sätt tycker om att bli fotad men man vill ju vara lite delaktig liksom, att det ska synas att man faktiskt var med. Därav ovanstående bild :). Ganska ofta gled jag omkring i mina kära blå, en present som verkligen blivit använd. Äntligen kan jag hasa ner på knä när jag målar utan att det gör ont i efter en stund och jag behöver inte fundera om det är ok att torka av händerna på brallorna. De blå har sett en del bli klart i sommar, lillstugan har vitlaserats, ovanvåningen har målats klart, en byrå har piggats upp och ett skoställ till hallen har blivit vitt och fint. Jag och mannen har rivit det inrasade vedbodstaket och jag har "lagningsmurat" storstensstocken i sovrummet mm. Därför mina vänner har kanske den andra typen av hantverk och handarbete inte kommit så långt som jag tänkt mig :)
I dag syr jag kuddöverdrag till soffan på landet. Tyget är loppisfynd från Småland för 20 kr, me like!

Jag ska iaf dela upp för ärmhål på min Tea Leaves, men allvarligt talat, det är så där att sticka slätstickning med Muskatgarnet. Garnet vill dela sig och det är inte lätt att få det jämnt och fint. Tacka vet ja ull! Men, men blir nog ok när den blir klar.
Det blev en disktrasa virkad i bilen under resan till och från Vimmerby. Tror att det är soja garn om jag minns rätt. Nu blir det mera sy innan det är dags att hämta sonen i skolan, jomen visst min lilla (nyss iaf) V har nu förjat i FK eller Nollan eller vad det nu heter egentligen. V säger att han är en skolkille nu och så känns det. Blandade känslor är det allt för jag minns min lilltjej ( ja jag vet att hon är 25 nu) när hon började skolan och när dom väl är där så rusar tiden ännu fortare. Men jag håller i hatten och åker med.


Inga kommentarer: