fredag 3 september 2010

Poncho på annat sätt än tänkt, men bra :)

Sist skrev jag om att jag skulle kunna tänka mig att sticka en poncho, häromdagen gjorde jag en snabb koll inne på Kupan (Röda Korsets loppis) i närheten av jobbet. Där låg så den här helt ljuvliga filten och bara ropade på mig. - Köp mig för jag kommer att nli en så varm och gosig poncho och dessutom är jag väldigt vacker! Sagt och gjort, så fick det bli. Visst är den tjusig?
I går var jag ledig och yngsta sonen var hemma med mig. En del av dagen tillbringade vi här.
När känslan av att vara betraktad som knasig gått över, var det bara jätteroligt. Smittar det sen av sig på några hugade så är det kalasbra! Jag ivrar ju för ett visst mått motion, inte för att bli smal och tjusig utan frisk och kanske leva lite längre och lite roligare :)
I morse var det isvindar och i huvudet börjar tankar som vantar, mössor och varma sjalar surra runt. Jag sprang en extra runda och hämtade fingervantar till sonens utflykt. Bbrrrrr, är det redan höst?

1 kommentar:

The Willow Fairy sa...

Underbart vacker. Och så mkt snabbare :-)