måndag 4 juli 2011

Sjal med hjärtslag

Hemma igen från ett jättebra kollo, tror att alla ungdomarna och resten av personalen är nöjda och glada. Småland och västkusten visade sig från sin bästa sida förutom attackregn och åska en av dagarna :). Nu är det några få arbetspass kvar innan semester. I dag har jag och killarna varit lediga och hunnit med diverse shopping, som nog får ingå i semesterförberedelse. Så blev det en joggingtur med dottern på kvällen, stor fördel med barn i olika åldrar ;). Man kan liksom umgås på lite olika vis. Sjalgarnet som jag fick i Sommarbytet är redan nystat, det ska nog bli en swallowtail. Jag är nog en av de få som inte stickat den sjalen nån gång.
Apropå sjal, jag har läst runt lite idag och var bland annat inne hos Tålamodspåsen som puffade för en mönsterförsäljning på Ravelry. Det är Kerstin Öhman som har mönstret "Heart Beat", jättefint mönster för ett storartat syfte. Då min mamma dog i cancer, var valet lätt för mig. Jag köpte mig ett ex. direkt! Puss och kram mamsen, jag ska nog också sticka en i rosa, det skulle du ha gillat!

1 kommentar:

Fröken Fräken sa...

Ska spana in det där mönstret jag också! Jag är sugen på en ny sjalstickning.

Svar på din fråga om att blogga från Iphone: jag använder en app som heter BlogPress och som funkar med Blogger. Det var lite meckigt innan jag fick bilderna att se bra ut, men tricket är att skaffa ett Flickr-konto och sedan ställa in BlogPress så att bilderna sparas där. Då blir de högupplösta och fina.

Lycka till!