tisdag 13 december 2011

Flera bildbevis

Lite mer från söndagen i Slöjdens Hus med Helga Isager




Koncentration och plaggprovning


Halvvante i härliga färger med matchande sjal som tyvärr inte kom med på bild.




Vansinnigt söt liten klänning, skulle sitta som en smäck på mina små raringar :)



Den fina västen med klockmönster och mycket finurligt avslut, korta varv som gör den bredare än under ärmen.

Förkylning som sitter i hals, bihålor och för säkerhets skull även gett en ögoninflammation. Mycket irriterande! Men jag tror att det är bra att den kommit nu istället för nästa vecka ;)

Under tiden dom jag väntar att den ska gå över och att Helgas mönsterhäfte ska landa i brevlådan, tittar jag på bilderna från workshopen med just Helga Isager på Slöjdhuset. Jag blir lika förundrad varje gång, hur man kan starta 9 på morgonen och hur tiden sedan bara fullkomligt försvinner. En dag full av testlappar med olika tekniker, trevliga stickerskor och en stor lust att lära mera, sticka mera och att sticka några av alla fina modeller vi fick se.

1 kommentar:

fale artut sa...

Tack för Dina bilder! Jo, jag gör Dig sällskap med bihåleinflammation och förkylning! Det kan inte vara bra för kroppen, och knoppen. Men vi kommer igen! Ha de!