onsdag 13 juni 2012

Heldag i kreativitet och nöje

 Vilken dag vi haft, mina killar och jag! Första dagen på sommarlovet inföll så bra att vi kunde ta en helt ledig dag tillsammans. Vi började med ett besök på Fjärilshuset i Haga. Eftersom äldsta sonen avslutat terminen med ett tema som innefattat fjärilar passade det så bra. Han kunde stolt briljera med alla sina kunskaper.
 Innan vi styrde kosan vidare mot Djurgården åt vi smaskig lunch i Hagaparken.
 Så blev det besök på den fantastiska utställningen på Liljevalchs. Både jag och mina killar var mycket imponerade av vad vi fick se. Alla dessa löv!! Så vackra, fantasifulla, välarbetade och roliga.
 Jag kan ju säga direkt att jag kommer tillbaka. Sparade lite på tiden eftersom jag inte vill trötta ut mina killar utan se till att dom fortsätter tycka det är roligt med hand(t)arbete/verk :)
 I verkstan hitta dom en inspirerande hörna där dom satte igång att klippa, sy och skapa. Härligt! Själv hittade jag Triinu Andreassen som visade hur man stickar Nöör-mönster och Roositud. Det fanns också några magnifika sjalar på plats som jag nöjde mig med att klämma på. Men jag tog med ett kursschema :) Sugen att prova? Jajamen, som alltid väcker nytt nåt speciellt. Och apropå löv, i verkstan kunde man köpa sig ett eget, modell mindre. Det gjorde jag och vi tänker oss ett samarbetsprojekt, jag och killarna.
Tack och hej!

Inga kommentarer: