tisdag 11 september 2007

Urbesviken stickerska idag

Ledig.... åh så skönt! Men ledig o ledig, kutar runt rätt rejält ändå. Tvättstugan, kul va?!
Men barnen på dagis så lite egentid blev det. Min plan var att hitta en långärmad, bekväm jumper till mig. Det gjorde jag, på bikbok av alla ställen. Var på en av mina "favoritstreetor" och njöt av grått men skönt väder.
Sen skulle jag in på press-stop och köpa nya numret av Interweave Knits Fall 07. Det var nu det började kärva till sig. För den var tvärslut, fick dom att kolla i datorn efter tillgång och ringa till Västermalmsgallerian... Nope!
Jaha, jag tröstar mig lite på Marias Garn, köper nya strumpstickor (korta), klämmer lite på Kaffe Fassets nya garn (vill ha!! :-) ) och får tipset av Maria att tidningen kan finnas i Gallerian City. Sagt och gjort in till stan, men nej du! Där får jag veta att lilla Sverige fått minimitilldelning av tidningen och alla är sura! Kollar nätförsäljningen och den är lika illa. Så när jag kom hem skrev jag ett mycket ettrigt mail till tidningsredaktionen.... och hoppas på en trösttidning i postlådan. Så det så!

Inga kommentarer: