fredag 18 april 2008

Härlig vår och ett ljuvligt hemlis3 paket

Samma dag som jag satt och hårdspanadebland hemlis3 deltagarna ramlade en paketavi ner i brevlådan. Så här med facit i hand vet jag inte hur jag kunde missa dig Lissy ;-), jag har verkligen varit lyckligt lottad som fått överraskningar från dig!! I det fina paketet låg en härva av Rowans summer tweed som jag tror ska ingå i en sommartopp, Marias lotus inspirerade onekligen. Där fanns också ett batikfärgat bomullsgarn från Regnbågen i Falun. Tack för tipset Lissy, dit ska jag åka i sommar när vi är på landet i flera veckor! Grodan är jätteläcker att ha små stickprylar i och vem behöver inte en mental paus?! Det fina kortet låg kvar inne när jag tog bilden och den smaskiga chokladen behöver jag nog inte tala om var den är :-) Tack snälla rara för alla vackra saker, allt har fått en speciellt plats i hjärtat!!!!

Apropå Maria, i onsdags var det påsvirkningskurs på St Paulsgatan. Jätteroligt var det och Maria Gullberg en tålmodig lärare, det var ett tag sedan jag virkade så inte kom jag så långt som jag tänkt mig. Men vad gör det, man ska ha skoj och visst är min virknål vacker?!

För övrigt är det vår och jag har planterat ut penseer och små narcissor (hm hur stavas det?) . Strålande sol idag, helt ljuvligt väder som man blir lycklig av!
Mystic Light går sakta framåt, skrev ut del 4 i dag men jag har halva trean kvar. Såg att det blir att sticka mönster på både rät och avigsida, det ska bli spännande! Kommer väl en bild på det också så småningom, nu ska jag ladda batterierna lite innan jobbet. Många timmar den här helgen, så mannen får ta hand om alla kalas och maskerader barnen ska på ;-)

Just det, ska hinna gå och skicka iväg mitt paket till min hemlisvän...

1 kommentar:

Anonym sa...

Flott pakke du har fått.Deilig med vår.Her hos meg har det vært flott sol og rundt 10-15 varmegrader på dagen men rundt 0 på natten.Håper dette været varer en stund.
Ønsker deg og dine en flott helg.