måndag 14 april 2008

Tänd ett ljus

Vi har varit på landet i helgen, känns ännu märkligt att säga så. Jag har inte vant mig vid att vi numera är ägare till ett stycke stuga. Vinden som ska isoleras är numera tömd på diverse skrot som hittades och en gammal ackumulatortank (tror det hette så :-) ) är bortagen och alltihop kört till tippen. Det fanns en enormt stor "hundgård" på tomten som sett sina bästa dagar. Den har jag numera lyckats nermontera och alla stolpar är borta, pust! Jösses vad duktiga vi varit, men allt tar lite mer tid än vad man tror. Men det kommer att bli kanonbra så småningom. Krokusen blommade vi husknuten och snödroppar finns i klungor lite här och var. Det är så mysigt... Jag har lyckats sticka lite grann iaf, ledtråd 2 är klar och 3 an startad på Mystic Light. Jag har tyvärr inga bilder på nånting, kameran låg kvar hemma i Stockholm den. Men äldsta sonen är febrig så jag kommer att vara hemma i morgon, kanske vi fotar lite stickning i af.
Här brinner ljus för Engla och alla andra barn som behöver en extra tanke från oss...

1 kommentar:

miss complicado sa...

Ja nog är det många barn som behöver våra tankar, hoppas bara att folk uppmärksammar alla andra barn och inte bara dom på "hemmaplan"