torsdag 7 augusti 2008

Back in town


Så är man tillbaka i stan och jag måste nog säga att det är med väldigt blandade känslor. Stadslivet är verkligen överskattat tycker jag och vad mycket det är som luktar illa... Vi har haft fyra helt ljuvliga veckor i Dalarna. Gräs under fötterna och även om man ofta blev väckt av röjsågen (mannens skojigaste leksak) eller hammarslag så blev det en och annan dag med fågelsång också :-) Pelargonerna i sockerlådan är inköpta på Gåsmossen, ett helt fantastiskt ställe som ligger ute till försäljning. Är nästan lite sugen ;-)


Övervåningen blev isolerad och inredd, nu väntar bara målning och då måste mamma fundera en hel del kan jag säga. Jag har renoverat de gamla fönstren, kittat och målat. Jösses vad det är kul att kitta fönster, jag kan inte förklara varför men skoj är det!



En av veckorna kom "lite" familj, bl a dottern min med sina barn och vips hade vi 6 småbarn hos oss, alla under 4 år, det ni! Fullt ös som ni förstår. Jätte härligt att ha alla min barn och barnbarn samlade i lugn och ro utan tankar på jobb och tider som ska passas.

Efter låååååååååång promenad i sol och värme kom vi fram till lagom stor sjö att ro över till den lilla mystiska grottan, där var det många som ristat sina namn. Hette det Jettjärn tro?? Minns inte, men tack S o J för en härlig dag.

Annars har det blivit mycket bad, solmogna vildhallon till kvällsmat, sprak i vedspisen kyliga dagar, ett och annat loppisfynd. En gråmulen dag åkte vi norröver till Sätergläntan och Insjön. I Sätergläntan blev det lite färgpigment med hem liksom en längtan att tillbringa en vecka hos dom och gå nån kurs eller så. Sonen vill smida och jag förstår honom, det är ju jättekul!! Insjöns shoppingmecka hos Clas Ohlsson avverkades innan vi på hemväg hittade på Tulavippan, ett helt fantastiskt loppisställe där man kunde gå hur länge som helst och hitta de mest fantastiska saker. Mina stickningar har det blivit lite si och så med, men alldeles strax har jag lite klart och då kommer det bilder :-)

Slutligen vill jag skicka en stor kram till N, tänker på dig mycket och hoppas att allt blir bra!! Att det som fått fäste i kroppen din ska ge med sig och att du blir frisk igen.



1 kommentar:

miss complicado sa...

Nog är det mys alltid, och storstaden , nog är den överskattad.