tisdag 11 november 2008

Laddat med garn

Syfestival på fredagen, kollegan o jag var där och hängde på låset :). Men allvarligt talat, kan man inte begära mera av en nybyggd mässa?! Tyckte entrén var i stort sett lika illa som i Sollentuna, ont om plats att köa på t ex. Varför ingen liten "fikagubbe" som kunde erbjuda en kopp medans man väntar... Ingången till själva mässhallen var också den som små hål, inte så inbjudande och inne i lokalen var det ganska rörigt och svårt att hålla reda på raderna av utställare. Nåväl, nu har jag gnällt klart (nästan iaf tyckte parkeringsavg. var attans dyr, 25 kr/tim!) ut kom jag med diverse påsar :). Vi har bestämt att nästa år ska vi ha en heldag, så man hinner fika/äta, testa mera saker, klämma mer och inte behöva passa tider för jobb, dagishämtningar och andra "störande" moment ;). Tyvärr har det inte varit dagsljus på ett bra tag så ännu finns inga bilder på inköpen. I helgen var vi i Dalarna och vinterbommade stugan, känns trist att vi ännu inte kan vara där på vintern. Skulle väldigt gärna vilja fira jul i skogen! Tog en sväng i skogen och plockade både vit och grön mossa, lite blåbärs- och lingonris. Jag har börjat rusta för jul :) Kram på er!

2 kommentarer:

Lissy sa...

Var också på symässan på fredagen hann inte hänga på låset utan kom ca en kvart senare, håller helt med om din kritik + att jag tycker att en mässa i den storleken kan hålla sig med en parkering som räcker till. Vi fick åka långt dottern och jag för att kunna parkera.
kram

Anonym sa...

Åh - jag håller med dig. Längtar redan till nästa gång vi kan åka... Mer tid för garn till folket! Vi ses imorgon - då ska jag berätta allt om helgen! Kram