måndag 15 december 2008

Sagan om ullpaketet

I dag när solen äntligen lyser även på oss vintertrötta Stockholmare tänker jag berätta historien om paketet jag fick i Stickameras Julklappsbyte :) Japp, jag har redan öppnat det. I vissa sammanhang har jag en stenhård karaktär och i vissa andra är den obefintlig. Här är ett sånt tillfälle :). Så, för några dagar sedan ramlade en paketavi ner i lådan och turligt nog var jag inte bara hemma, jag hade även tid att gå till centrum och hämta ut den direkt! Sen klämde jag lite, satte på kaffe och bara njöt över att ha ett oöppnat paket som bara var till mig. När jag så försiktigt börjar lätta på tejpen och pappret anar jag strax en doft av.... just det, ull! Och i en påse ryms så de mest härliga och underbara härvorna av 3-trådigt ullgarn som man kan tänka. Ni ska veta att här snackar vi ingen superwash eller i någon form blandat med ... (behöver inte vara något fel med det, jag försöker bara sätta er i rätt stämning :) ) utan "the real thing" som även doftar får och som känns får!! Min present kommer av Värmländska skogsfår som är ekologiskt uppfödda och sedan spunnet med KRAV-godkänd metod. Jordiga, vackra och naturliga färger som åkt nästan 60 mil norrifrån. Jag känner mig utvald och jag tror ni alla förstått att jag blev super-duperglad!! Tack igen och jag skickar några extra julkramar till Fale Artut.



Kolla in mitt garngodis ;)

1 kommentar:

fale artut sa...

Så rart skrivet och så roligt att du tycker om det!
GOD JUL och GOD STICKNING önskar alla fåren!