måndag 5 januari 2009

Ole dole doff

I går kväll beställde jag mig ett ex av Piecework magazine , tidningen har stickspecial den här gången och jag blev jättesugen! Ser fram emot att få frossa i inspiration :) Något jag kanske inte behöver eftersom jag har en del på gång och mer i tanken, men jag har ju faktiskt gjort klart flera saker.... Min halsduk är klar (kanske kan få till en bild i morgon) , sonens slipover är klar och julkalendern följde jag ju dag för dag, så den är ju också jätteklar!
I dag har jag jobbat och sedan passade jag på att lösa in presentkortet jag fick av mannen i julklapp. Numera är jag ägare av ett par nya träningsskor, jippie!! Mycket kunskap i affären jag handlade, fick ta av både strumpor och skor och jag fick gå, böja knän och kliva på plastgrejer. Jag fick berätta vad och hur jag tränar och till slut sa han -Okej, du behöver en smal och stadig och smäcker sko. Han kommer tillbaka med 2 par och par nummer två satt som gjutna. Vilken kille!! I kväll ska jag nog börja sticka mönstret på min tröja i jak-garn, har äntligen klarat av resåren. Eller så ska jag fortsätta med mina vantar, är väldigt ringrostig på vantstickning ska erkännas. Eller kanske hjälm/mössan till sonen som jag la upp häromkvällen eller... ja ni förstår mitt dilemma :) Vilka trevliga bekymmer man har ibland!

1 kommentar:

Anonym sa...

måste få se vickes slipover...:P Och din nya "hightech" skor =) puss