tisdag 6 januari 2009

Trettondag jul, här har inte julen åkt ut

I dag är det sista "riktigt" helglediga dagen innan vardagen tar vid igen på allvar. Har inte hänt så mycket mer än lite förberedelser inför barnens dagis i morgon. Ni vet, ombyteskläder, galonisar, extravantar osv ska packas ihop :) I skrivande stund har gradantalet minskat eller säger man ökat, nåväl det har blivit mildare och snön faller. Inte minst till barnens förtjusning!

Det har dykt upp en tävling igen och för min del ett nytt ställe att handla garngodis och sticktillbehör på, kolla in Handlas Hantverk. Värt ett besök, jag lovar! Själv har jag sett både garn och ett kompendium om vantuppbyggnad som jag vill ha :) Startpaketet av Symfonie Wood är ju inte heller så dumt!
Tänkte visa en bild på min Leafy scarf, men det blev så knasiga bilder med blixt så jag återkommer med det. Jag krånglar lite med min jaktröja, gillar verkligen modellen och garnet men jag har lite svårt att fatta mönstret. Som tur är har jag upptäckt att Ilsefin har stickat den och hon har lovat hjälpa om hon kan. Vilken raring och tänk så fiffigt med snälla, hjälpsamma stickvänner ute i cybervärlden!

1 kommentar:

Anonym sa...

åååh tänk att vi äntligen fick lite snö =) det var ju toppen =)förresten så hoppas jag att mina snart får börja på dagis =) dom tycker det är tråkigt hemma. hehe