onsdag 18 februari 2009

Grimslättsvanten

Vissa människor som man möter i livet sprider en helt otroligt positiv energi och Erika är en sådan person. Det är Erika som designat och tagit fram Grimslättsvanten i samband med sitt examensarbete på HV-skolan. I går hade jag glädjen att få köpa mitt ex. av dessa vantar. Kolla på Erikas blogg, hon kommer tillbringa en hel del tid på Skogsbo Hantverksgård och det skulle inte jag tacka nej till, sicket drömjobb. Jag skulle förresten vilja att dygnets timmar var en aning fler eller att man helt enkelt inte behövde sova så många av dom som finns :) Om så vore fallet skulle jag redan vara klar med första vanten plus lite annat smått och gott! I dag har jag varit på det andra kurstillfället av tvåändsstickning, det går lite sakta men blir ack så fint. I dag har jag stickat o:n och krus, nästa gång ska jag starta ett par sockor. Jag vill nämligen lära mig den utbytbara hälen plus kedjehoptagning och annat smått och gott. Men jag vill också sticka söndagsvanten eller Rättviksvanten eller... Det är tokroligt!!!

5 kommentarer:

fale artut sa...

Det är en jättefin vante! Kul att Du är så inspirerad och VILL en massa!

Erika sa...

Men vännen! Det är klart att vi skall spinna på Skogsbo! Och stort tack för alla fina ord. Kram!

Emmas dagar sa...

Vad roligt att du går tvåändsstickningskurs! Visst är det kul?! Jag tvåändsstickar också en del, men nu är det länge sedan.

Unknown sa...

Kul såg en annan som stickade grimsvanten, ser jättesnygg ut!

Anonym sa...

Den vanten är verkligen fin!
I morgon lägger jag på ditt garn och te paket på postlådan. (Det blir inget aprikosfärgat, jag lovar) Ha en fin helg!