söndag 17 maj 2009

Lotus blommor på gång

Länge har jag velat göra Lotus Blossom Tank, det tog lång tid innan jag skaffade fram tidningen och fick skott på mönstret. Nu har jag faktiskt beställt hem garn också, M&K eco bomull så nu ska det bli av :).
I morgon är jag ledig och förutom lite förpliktelser har jag en plan att söka lite sockgarn i morgon. Jag vill ju sticka knästrumpor, vilka ska man välja tro, Lakeside eller Clessidra? Kom gärna med förslag! Snart "bara" ärmar, montering och krage på min linkofta, det går som tåget. Strax fått ihop sista Hemlispaketet, tror att det ska bli bra faktiskt.

5 kommentarer:

Annika Odelstav sa...

Den var snygg! Jag har letat efter sån modell, kan du tala om var den finns?

Unknown sa...

Lakesidesockorna är helt fantastiska;o) Jag är då INTE opererad pga av förkylning ;o( tack för glada kommentarer på min blogg;o)

Emmas dagar sa...

Tack:-)
Ja, det löser sig säkert till slut. Men det är ju så besvärligt när det inte funkar och alla vi (=sambon) pratar med säger olika saker.
Frid och fröjd när allt funkar :-D

Annika Odelstav sa...

Tack för hjälpen, jag har hittat mönstret hos en kompis och börjat sticka!

Pia sa...

Clessidra är sååå snygga. De andra med förstås! Singla slant, vetja!