fredag 22 maj 2009

I bland är det storleken

Dessa oformliga bitar är bak- respektiva båda framstyckena till min linkofta, strax ska jag börja med ärmarna också. Koftan stickas upp till ärmhålet och sedan stickas alla stycken ihop tillsammans upp till kragen. Lite smidigt och kul tycker jag. Inser att uppdateringen har varit ojämn ett tag men det har varit ganska mycket som hänt. Inte ofta men ibland händer det saker runt de ungdomar jag jobbar med som är tyngre än annat. Det är inte ovanligt att flera i familjen har diagnoser inom autismspektrat eller tex adhd. Nu har det varit lite stök som jag blivit involverad i och det tar på krafterna. I tisdags var vi ute på Ljusterö och hade konferens, nyttigt, trevligt och mysigt men ytterligare än kväll/natt jag var borta. Så, nu har jag gnällt klart ;)
I dag är småregn mest hela tiden, gör inte så mycket för jag packar och förbereder oss att åka till landet. Var gång man kommer ut på gården kommer den ljuvligaste doft av syrener. På sätt och vis är det bästa tiden nu, skir och vacker grönska, nya fräscha dofter och hela sommaren ligger framför oss. Blev till att göra en snabbtur in till Maria i dag för tro det eller ej, jag hade ingen 3,5 mm rundsticka till min Lotus Blossom! Trist, nu blev jag tvungen att köpa ännu en storlek i Knitpicks ;). Ha en härlig helg och önska mig lycka till med potatissättande i vårt nya grönsaksland!

1 kommentar:

Birgitta sa...

Tack så hemskt mycket för alla fina paket du har skickat mig under den här tiden...
Dom har passat mig alldeles perfekt...

Kram och tack igen...