onsdag 3 juni 2009

Allt går utom små små... oftast i alla fall

Går nog bra det här... Framstycket klart och i morgon ska jag införskaffa mellanlägg och bakstycke. Brodera "made by", sy ihop, kanta och quilta. Klart!!
Hemma från jobbet och är definitivt inte i toppform, men soffan får vänta tills täcket är klart. Jag har fluktat runt på Tradera idag och bland annat kolla trädgårdsavdelningen. Blir alldeles överväldigad av alla plantor som säljs där, ganska häftigt att man kan köpa småplantor där för en betydligt mindre peng än om man åker till plantskolan. Hittade en liten dillpion, men då slog snålheten till för t.o.m där var den lilla rackaren uppe en bra bit i pris. Men nång gång, Såg den hos Fale Artut och blev förälskad.
Drack smultronte med mannen min förut så nu känns halsen lite behagligare, aldrig druckit den sorten förut och den var riktigt smaskig. Nu ska Trollmorsan krypa till kojs och samla energi till morgondagen.

2 kommentarer:

Linda sa...

Vad roligt att titta in på din blogg igen. Tyvärr hinner jag inte läsa bloggar så mycket längre, så det blir inte så ofta. Jag blev riktigt sugen på en Lotus Blossom Tank, förstår att du vill göra den! Tack för kommentaren på min blogg :). Det gick åt nästan fem härvor till min FLS. Kram Linda

Lissy sa...

Typiskt att bli krasslig när det inte finns tid till det. Krya på dig.