fredag 4 september 2009

Rensa i röran

Börjar jobba ett i dag och hinner fortsätta lite med det här. Här pågår en viss rensning och sortering, jag måste verkligen bringa lite ordning bland alla mina godsaker och få lite överblick :) Tänk ett eget, halvstort arbetsrum med praktiska hyllor och bord. Fina korgar till lite smått och gott och till pågående. Ett vackert fönster med härlig utsikt över ängen och därborta i skogsbrynet går fåren och i hagen en bit ifrån kanske en islandshäst eller två. Ja, just det, städa var det inte drömma :) Hinner kanske klart i dag men nog är det tveksamt, har lite annat att hinna med före jobbet också.
Titta vad mannen min hittat till mig igår. En jättefin och finurlig hylla/väska/förvarinsbox till trådrullar, saxar och andra små pryttlar. Vilken tur att jag har en man som förstår vad en kvinna behöver :) Jag har haft lite mejlkontakt med Gudruns ullbod och visst lutar det åt en Traveller, ska bara stämma av mitt arbetsschema om det blir avhämtning själv eller paketleverans. Spännande! Apropå spännande, i morse var det start av 5-årsgruppen på förskolan för äldste sonen. Ojoj, vilken stor kille det börjar bli. Stora steg för små ben och för mammas något längre också.

2 kommentarer:

fale artut sa...

Det är faktiskt rätt skönt att röja, men vilken himla TID det tar.......Lycka till med val av spinnrock!

Linda sa...

Jag säger som Fale artut. Det är skönt att röja.. iaf när det är gjort :). Så får man se och ta på allt det gosiga också!