måndag 30 november 2009

Fram i mörkret

Mellan jobbpassen har vi hunnit adventspyssla. Så ljusstakar är på plats,
stjärnor i fönstren, de små minijulstjärnorna och naturligtvis hyacinter. Här går det åt ganska många hyacinter under december månad. Jag vill ha många, många i grupper och en och en i små glas. På stickfronten blir bilderna lite konstiga, dels för att (som alla bloggare kämpar med :)) ljuset ständigt lyser med sina frånvaro. Haha, fick jag allt till det! En annan anledning är att det tillverkas julklappar. Kan i allafall säga att garnet är en härlig merino som heter unikat, från Zitron. Nu upp-och-ner tröjan, fick repa upp första försöket eftersom ringningen blev i största laget... På´t igen! PS Om inte solen skiner får vi försöka göra det själva :) Kram

1 kommentar:

The Willow Fairy sa...

Jag går runt och sniffar i vaje blomsteraffär jag går förbi. Älskar hyasinter, men kan inte ha det hemma för min sambo är allergisk. Men visst är de underbara. Har specialliserat mig på amaryllisar istället. Köper ett par tre stycken lite annorlunda lökar varje år och vissa kommer åter. Min mamma slänger ut alla hyasint lökarna i rabatten nedanför sitt sovrum och om våren doftar det ljuvligt där. Inte alla som överlever vintrarna, men tillräckligt många och de sprider sig också.