onsdag 17 februari 2010

Blockad

Lite bilder på Damson som ligger på blockning. Känner på mig redan nu att det kommer att bli en favorit. Passar lite nu och då, finfint.
Lilleman har varit hemma med hosta och snuva så det har blivit start av February Lady Sweater i ett helt underbart garn jag köpte på nysta (förra mässan tror jag). Även några varv på en Söndagsvante i tvåändsstickning har det blivit. Ska sticka lite mer innan det är något värt att visa upp :). När snuvan lagt sig var vi tvungna att ta en tur på skidorna, jag har nämligen införskaffat mig ett par på gamla dar. Tyvärr var alla stavar slut i de flesta affärer jag sökt, så jag har fått vänta lite på premiärturen. Men i dag blev det av och det var helt grymt kul! Mer vinter till mig :) Må väl och njut av livet.
Fick så mycket komplimanger för sjalen på Älvsjömässan att jag måste berätta att sjalen är stickad i Noro Kureyon Sock Yarn, färgen heter S188. Garnåtgång ca 90 gr. Stickor: 4 mm

2 kommentarer:

The Willow Fairy sa...

Vad vacker den blev - som en stor manta i formen.

Lissy sa...

Vilken vacker sjal!