onsdag 24 februari 2010

Söndagsvante i snön

Jag har varken någon bra ursäkt eller förklaring till varför det uppdateras så sällan här på bloggen. Men det stickas mer än vad det skrivs :) Hur som helst, med hem från mässan i Älvsjö kom en härva Artesano som ska bli en vårvintermössa och ett Prinsesstårtsvantekit från a la Tant Kofta som fanns i Karmas monter. Japp, tror att det var det sista jag lyckades lägga vantarna på. Annars blev det inte så mycket mera förutom lite presenter till Stickamera byten. Jo just det, lite stickmarkörer och några nystan merino från Liene, perfekt att sticka till grabbarna av. Gillade att det blev Älvsjömässan till slut, den enda synpunkten man kan ha är att det bara fanns 2 st uttagsautomater. Behöver jag förklara längden på kön?! Annars var det kanon. Till hösten blir det mer workshop och prova-på-saker, de flesta montrarna har man ju besökt vid det här laget :)
Strålande sol och vit snö, då passar det bra att fota framstegen med mina Söndagsvantar, lite osäker på storlek bara men det går väl att valka dom om dom blir lite stora. Stickar med Wålstedts z-spunna och det är bara helt underbart vackert. I dag har jag postat GarnoTe paketet och i morgon avgår det sista Hemlispaketet. Konstigt att tre månader redan passerat. Jobbar nattpass i morgon, fredag packar vi bilen för avfärd mot Dalarna. Jättelänge sen jag var uppe så det ska bli intressant att se med egna ögon hur mycket snö vi har vid stugan.

1 kommentar:

metamorphosis sa...

Åh, det låter som en bra mässhelg! (lite avis på alla som åkt till olika textil-mässor/festivaler de senaste veckorna)

Spännde att se hur det går med prinsess-tårtevantarna - är lite småsugen på sånna jag med. Tror nämligen att storasyster skulle gilla ett par sånna!