måndag 21 juni 2010

Hemlispåse

Äldste sonen var inte i form idag utan ville vara hemma med sin mamma. Det fick han och på eftermiddagen när han piggnat till lite tog vi en sväng in till Litet Nystan där vi shoppade loss till Garnoch Choklad bytet :). Så det är en hemlispåse som syns på bilden. Naturligtvis slank det ner en härva till mig också, det finns en viss sjal som "alla" stickar och jag också tror att jag ska sätta på nålarna. Nu hoppas jag få iväg paketet före midsommar, det ska bli så roligt att berätta vem mottagaren är ;) Tjingeling!

1 kommentar:

The Willow Fairy sa...

Det är första gången fått från någon jag "känner". Det första paketet jag öppnade - det minsta kom väl till pass för att öppna resten och den var verkligen vass! När jag såg det gröna garnet så ångrade jag att jag redan komit halvvägs med min citron - men man kan väl sticka fler. Tack så hemskt mkt för all chokladen också - det går åt en och annan bit när man sitter och slöstickar med en kopp te framför tv'n.

Men här på din blog har det verkligen hänt grejer. Kände knappt igen mig - måste vara sommar nu :-)

Jag hinner varken skriva eller läsa så mkt som jag skulle vilja, jag hoppas jag får en riktigt regnig semestervecka när jag med gott samvete kan sitta inne och plöja igenom bloggar. Resten av semestern får gärna vara fin så man kan sitta ute och greja lite.

Men jag ska nog blogga lite ikväll för nu har jag fått tre paket på en vecka! Och visa Puddings nya lamm - Helge och Helga.

Ha en riktigt härlig Midsommar nu - hoppas ni får lika fint som vi verkar få - det blev sommar i går kväll och idag är riktigt hett. Nu ska jag sätta mig ute och spinna lite.