fredag 1 oktober 2010

Lite kort och lite ull igen

Så lite tid och så mycket som händer och som ska göras. Jag har alldeles kommit av mig med bloggandet. Det stickas inte så vansinnigt mycket heller just nu, men "Damariscotta" framskrider och passformen sitter som en smäck. Kortärmad top är kanske inte det man först tänker på när hösten kommer med storkliv. Så därför har jag också med ett alternativ när jag åker på utflyttad verksamhet med en ungdom över helgen. Ännu en kofta, den här gången i ull :)
Sonen V har fyllt 6 år, det är stort. Känns som det är "gamla tiders" 7-årsdag och han börjar växa i "kostymen" rejält den unge mannen :) Två saker har han önskat och längtat efter länge, en täljkniv och ett mikroskop. Nu är han stolt ägare av båda sakerna och är omåttligt stolt!




1 kommentar:

The Willow Fairy sa...

Första kniven - det är en stor dag det. Jag kommer fortfarande ihåg min första, en morakniv med parerstång, och jag var också 6 år. i Mulleskolan fick man inte ha kniv förrän man var sju så jag var extra stolt över min kniv. Min andra kniv köpte jag på klassresan i Geilo, Norge, när jag var tretton - alla andra tjejer köpte smink, kläder och godis, men jag ville ha en kniv... Den har jag fortfarande kvar.