tisdag 11 januari 2011

En kofta som kanske blir en annan kofta som....

Jag tänkte att jag skulle berätta vad som hänt sedan sist :). Karma hade som bekant mellandagsrea och det här ska det bli av det. Eftersom dom ska bli så långa som det bara går av det garn jag har så har jag gett mig på att sticka från tån och upp. Himla finurligt måste jag säga och jag fattar inte riktigt varför jag varit lite misstänksam. Gosiga blir dom i Araucania nature wool. Hoppas att damen i fråga blir nöjd så småningom.
Här är mina irländska sockar. Jag är ju ingen världsstjärna på flerfärgsstickning, men kul är det och jag tycker det blir ganska fint. Hoppas på att det som är ojämnt ska jämna till sig med lite försiktig blockning. Ser nu att färgharmonin är obefintlig med tanke på den röda markören, usch på mig!
Så var det då det här med koftan i Cascade 220 Heathers. Först skulle det bli en Vine Yoke och det var det ... en stund. Sen blev det jättetokigt och jättesvårt, ångrade mig och repade. Så skulle det bli en Villane, men jag har kommit på att jag inte vill ha så mycket ribbstickning.... så just nu är det bara en resår och så lutar det åt en Calluna (eftersom jag lyckats handla på KnitPicks tack vare en räddande ängel;) Tack igen!! I allt letande, provstickande och så har jag hittat på ett flertal andra saker jag skulle vilja sticka tex Hallett´s ledge. Ojojoj, hur ska det sluta!
Jag har faktiskt gjort lite annat också, varit med några av familjens barn på Disney on Ice. Svårt att avgöra vem som var mest förtjust, barnen eller jag?! Så har ännu en födelsedag passerat, men inte pratades det om mig på radion inte. Däremot var det ett väldigt ståhej att det var Elvis dag, jo pyttsan ;) Kram på er!


Inga kommentarer: