måndag 31 januari 2011

Hur många är många???

- Hur många såna där påsar har du egentligen frågade mannen häromdagen? Hur många? Vad är det för fråga, det är väl inte så många tyckte jag. I hemlighet, när ingen annan än jag var hemma, gjorde jag en inventering. Ja, hur det nu blivit så här, det är inte så lätt att svara på men det visade sig vara 7 st på G.

* Min Tea leaves cardigan (montering (förvånad?) knappar och framkant kvar
* En tröja i Yak garn som kom av sig mitt på någonstans
* Damariscotta, fästa några trådar och sticka runt ärmhålen (första försöket blev de lite för vida...)
* Stickas Blomstersjal är det kanske 1/5 kvar på
* Mina irlänska sockor (de förkortade varven ni vet...)
* Dotterns långa knäsockar, ett skaft kvar
* Hallet´s ledge, uppstart kan man väl säga. Det långa resårstycket är klart.


Dags att avsluta och se till att det blir lite FO istället, yes så får det bli för jag har ett par vantar och en mössa jag vill sticka. Har också några nystan på lut till en Stjärnhop, om jag nu kan och vågar :). Hur som helst, rätt som det är så börjar våren spira och jag vill hittar våriga saker att sticka, alltså - Sätt fart!! :)

Förutom en del andra saker t ex en envis förkylning, så beror det dåliga bloggandet på den här unga mannen. Den yngste har nu fyllt 5 och har firats på alla sätt och vis, mammas minsting börjar växa till sig :)



Inga kommentarer: