fredag 21 januari 2011

Hur svårt kan det vara?

Nu sitter jag i soffan och startar upp en hallets ledge, det senaste i mina koftförsök :). Tror ni den blir klar och till förnöjsamhet eller ännu ett avslutat kapitel i tidigt skede. Verkar inte som jag är i toppform på något vis ;) Faktum är att jag känner mig lite ruggig och lite småirriterad i halsen. Sådär som det kan vara innan bacillerna bestämt om man ska bli sjuk eller bara smångig någon dag eller två :)
Apropå toppform eller brist på snarare, varför tycker jag det är så krångligt med korta (heter det så?) varv? Ska göra det på mina Irländska sockor och jag kör fast ideligen. Tror jag ska sätta mig med stickning i hand och framför Pinneguris instruktionsvideo, den verkar redig! :)

1 kommentar:

Garntrollet sa...

Hoppas att du inte blir sjuk! Annars får du krya på dig.

Koftträsket kan vara djupt! :-) Jag velade mellan flera koftor innan jag bestämde mig för Wakame Lace istället, för mitt rosa Kunigarn.

Kram.