söndag 10 december 2006

Andra ljuset är tänt..

... och Fuglesang (heter han så?) har äntligen kommit upp i rymden. Jag kan inte riktigt bestämma mig för vad jag tycker om det där. En del av mig tycker att det är spännande och ganska häftigt och en del tycker det är helt vansinnigt att satsa så enormt mycket pengar på "rymdäventyr" när det finns skriande svält, miljöproblem, missbruk, lidande barn osv, osv.

Vi har varit på vår lilla julmarknad i Vinterviken, det har blivit lite av tradition. Inga större inköp men en liten påse nougat och några halmstjärnor :-)
Det blev en stund över att pyssla ihop några tomtar till, snart så är det klart. Barnen sover och mannen i huset jobbar, så nu ska jag fortsätta med mina glaskulor. Ska måla klart ett par stycken innan jag gör kväll och kryper till kojs.
Må väl!

Inga kommentarer: