fredag 8 december 2006

Så va´det helg igen

I dag har gossarna varit grabbarna bus, ni vet när den ena enbart använder öronen till att klia lite i och den andra gnäller eller river ut allt man kan i skåp o lådor :-) Men visst Emma, det har absolut varit jättemysigt i dag.
Jag har iallafall städat kylskåpet, känns finfint att ha det gjort. Gäller ju att passa på när det ändå är halvtomt. Jag betar av sånt här i små bitar innan stora julstädarröjet, om det nu blir nåt sånt :-) Men det är min ambition!
Haft min goa dotter Emma här med min lilla Livgoding. Vi tog en promenad i blåsvädret, man måste ju få lite frisk luft även om, jaja ni vet det där om vädret..
Sen har vi fortsatt med vårt julpyssel. Vi har ju tomtetillverkning på gång :-)
Viktor var med och målade kroppar till snötomtarna, helst vill han ju göra helt själv hihi, men till slut blev det lite samarbete så inte all färg hamnade på fingrarna. Nu när lugnet lagt sig i huset, barnen sover och alla leksaker är undanstädade har jag målat några glashjärtan med frostfärg och glitterlim. Blir jättefint om jag får säga det själv!
I morgon ska vi åka och titta till min mamma, det låter inget vidare så det är med viss bävan...
Men, kanske kan barnen ha lite uppiggande och läkande effekt. Jag hoppas det.
Kram o Godnatt

Inga kommentarer: