fredag 11 maj 2007

Ledig fredag och väntan.... på nästa bebis

Så, ledig helg!!! Jippi, det känns skönt. Är inte riktigt varm i kläderna ännu så man är liksom lite mör. Fick kaffe på sängen i morse och det ni, är vardagslyx!!

Börjar vänta på barnbarn nr 2, enligt beräkning en dryg vecka kvar. Men man vet ju aldrig... Så spännande tycker jag. Har börjat så smått fundera på vad för täcke den lilla ska få, beror ju på vad det blir. Sen vill jag bygga en sänghimmel till Livstumpan. Har lite planer för henne liksom :-)

Annars då? Jo, jag har målat barnens bord med "rätt" färg en gång. Återkommer med bild på detta. Stickningen har jag inte tagit i på några dar... Så blir det ibland tyvärr. Har en hög med halvklara vindsnurror till täcket som ska strykas ut... Saker o ting går sakta framåt.
Köpte ett så gulligt mönster (en liten väggbonad "En ängel är en vän du inte ser") från http://butikenannalunda.se/ och det skulle jag vilja sätta i gång med NU oxå. Kan jag förresten varmt rekommendera, har en bra blandning på sitt sortiment, levererar som blixten och har bra priser!

I morgon ska vi åka till mammas lägenhet och fortsätta med tömningen. Alltså har jag sovit lite dåligt igen, det rör om i känsloregistret varje gång... Just det, ska ju lägga ut annons på hennes bil oxå. Det är lite mycket nu oxå. I kväll blir det fredagsglass! Mums!!

1 kommentar:

miss complicado sa...

Du är så söt mamma när du planerar och fixar saker till oss barn och oxå till dina barnbarn. :-)

Du är iaf jätte duktigt ändå som får mer än mig gjort trots att du jobbar. Jag tar inte tag i nått jag...=/ haha