torsdag 3 maj 2007

Åter till jobbet, en underbar tid är över

Long time... mycket har hänt och mer blir det. Åkte till Dalarna på minisemester över valborgshelgen. Vi hade det jätteskönt, vädret blev bättre än vad som sagts. Så vi fick sol och sköna dagar. Firade vår 2-åriga bröllopsdag, känns både som tiden rusat och som att det borde vara längre. Beror säkert på allt som hänt... Började ju jobba 2 maj oxå, naturligtvis blev jag inte klar med det jag tänkt mig innan :-)

Barnens nya möbler blev alltså INTE klara,
men jag grundade stolarna iaf.




Sockorna som legat lite på "vänt" tog jag med mig upp. Såg inte så mycket ut vid starten men vid hemkomsten var en klar och nästa startad. Finns hopp alltså! Köpte garnet OPAL på senaste symässan jag var på. Jätteläckert tycker jag, fick lite gliringar av mannen när jag började men nu när det börjar bli resultat står han plötsligt i kö för ett par egna :-)






Täcket/överkastet då? Jodå, jag skar och sydde en del vindsnurror till bården före helgen. Blir bra tror jag.




Så var det då det här med jobb. Nu är det dags för Roy att vara hemma med barnen. Jsg jobbade första passet i går, rivstart med nattpass och sen jobbar jag helg. Fredag natt och hela söndagen :-) Jag jobbar på ett fritids/kortids för ungdomar med Asperger. För er som inte har en aning handlar det om ett funktionshinder inom autismspektrat. Man kan ha problem med sociala funktioner, konsekvensförståelse mm mm. Vill du veta mer, läs på tex www.autism.se.
Nu ska jag ägna kvällen till mina två små smaskiskillar, saknar de enormt när jag jobbar och jag saknar barnbarnet. Tur att man har ett hyggligt schema så vi kan ses mycket...
Nog skulle det sitta fint med en storvinst så det räckte att jobba lite grann ;-)

1 kommentar:

miss complicado sa...

aaooww... va fint de blir allting...:D åh vi saknar dig oxå, nu finns det bild på lillans bula.
Älskar dig. Puss